Печат

Откриха втория тунел на БАМ

Старт на гран­ди­оз­ното съоръже­ние на Байкало-​Амурската маги­страла /​БАМ/​по видео­връзка даде пре­зи­дентът Вла­ди­мир Путин. Нари­чат тунела още едно чудо на инже­нер­ната мисъл. Стро­и­те­лите са рабо­тили при много сложни усло­вия на огромна дъл­бо­чина. Въпреки използва­нето на най-​нови тех­но­логии, за изграж­да­нето на съоръже­ни­ето са били необ­хо­дими почти седем години.

Вто­рият Бай­кал­ски тунел се строи от 31 октом­ври 2014 г. Про­ектът е реа­ли­зи­ран в рам­ките на програмата за модер­ни­за­ция на БАМ, съобщава теле­ка­нал „Изве­стия”. Пър­вият тунел на маги­стра­лата е отнел двойно повече време — стро­и­тел­ството започва през 1974 г., а въвеж­да­нето в експло­атация е на 1 яну­ари 1986 г. Вто­рият тунел под Бай­кал­ския хре­бет е пара­ле­лен на пър­вия. За раз­лика от него вто­рият тунел има порти, които осигу­ря­ват устой­чив мик­ро­климат вътре и защи­тават обо­рудва­нето от въз­действи­ето на нис­ките температури.

Най-​важното е, че вла­ко­вете вече няма да се изча­к­ват. По-​рано е можел да мине само един състав в едно направ­ле­ние, а насрещ­ните вла­кове изча­к­вали. Вто­рият тунел уве­ли­чава про­пус­ка­тел­ната спо­соб­ност на участъка в пъти. Сега на запад­ния отрязък на БАМ ще мина­ват 25 влака вме­сто досегаш­ните 15.