Печат

Татуировка с код срещу вируса

Вак­си­ни­ра­нето на юноши срещу коро­на­ви­руса в Русия може да започне още преди 20 сеп­тем­ври, съобщи шефът на науч­ния център „Гама­лея” Алек­сандър Гинц­бург. В две спе­ци­а­ли­зи­рани дет­ски бол­ници в Москва вече напредва изслед­ва­нето за действи­ето на „Спут­ник V” на деца на въз­раст от 12 до 17 години. В него са вклю­чени 100 под­брани участ­ници от тази въз­рас­това група, а пър­вия компо­нент от вак­си­ната са полу­чили близо четвърт от тях.

Забе­ля­за­ните на този етап стра­нични явле­ния не се раз­ли­ча­ват от реакци­ите при въз­раст­ните. „Само две деца на след­ващия ден след вак­си­ни­ра­нето имаха темпе­ра­тура 37 гра­дуса, която не може да се смята за откло­не­ние”, каза Гинц­бург. Спо­ред него появата на нови щамове, които пора­зя­ват и по-​младите хора и дори децата, налага и тях­ното масово вак­си­ни­ране. Той се надява при­го­де­ната за тази въз­раст вак­сина да бъде готова за нача­лото на новата учебна година, за да може тя да про­тече нормално и по-​малко уче­ници и сту­денти да трябва да се обу­ча­ват дистанционно.

В края на мина­лия месец достъп до ресто­ран­тите и кафе­не­тата в Москва полу­чиха кли­ен­тите, които имаха в теле­фо­ните или разпе­ча­тани QR-​код, доказ­ващ, че са вак­си­ни­рани или имат анти­тела след пре­ка­рано боле­ду­ване. Тази сед­мица служ­бата за доставка на храна Delivery Club заедно с интер­нет мага­зина Everink Tattoo пред­стави нов вари­ант и възмож­ност. Авто­рите на про­екта пред­лагат като про­пуск да може да служи временна тату­и­ровка с изоб­раже­ни­ето на QR-​кода. На кли­ен­тите се пред­лагат шест вари­анта за оформ­ле­ние на щрих кода. Той би могъл да се използва не само при посеще­ния на заве­де­ни­ята, но и на други масови про­яви, напри­мер пред­сто­ящия фести­вал „Спас­ская башня”.

За полу­ча­ване на тату­и­ров­ката кли­ентът трябва да направи поръчка в сайта на Delivery Club или да се свърже с мени­джър на компа­ни­ята, а след това да изпрати QR-​кода си. Рисун­ката ще издържи две сед­мици, уве­ря­ват авто­рите на про­екта. „Ние искаме по този начин да при­вле­чем повече хора към кампа­ни­ята за вак­си­ни­ране — осо­бено мла­дите хора, и да раз­ре­дим малко мрач­ната атмо­сфера, съз­да­дена от епи­деми­ята. Заве­де­ни­ята за обще­ствено хра­нене също са ни благо­дарни”, каз­ват те.