Печат

Иран предложи съвместно производство на автомобили с "АвтоВАЗ"

Автор „Русия днес“. Пуб­ли­ку­вана в Новини

Ръко­во­ди­те­лят на „Авто­ВАЗ” Мак­сим Соко­лов заяви, че заводът е полу­чил пред­ложе­ние от Иран за сътруд­ни­че­ство в про­из­вод­ството на автомо­били. В куло­арите на форума „Транспортът на Русия” ръко­во­ди­те­лят на компа­ни­ята отбе­ляза, че това не е един­стве­ното пред­ложе­ние за сътруд­ни­че­ство, пред­лагано от страни, настро­ени при­я­тел­ски към Русия.

„Ние не се отказ­ваме, гле­даме на 360 гра­дуса около нас и рабо­тим с всички гра­дивни пред­ложе­ния, които постъп­ват при нас. И това не е само Иран, но и Индия, Китай и други страни.

Веро­ятно е рано да се каже сега, че сме на етап стар­ти­ране на тези про­екти, раз­ра­бот­ваме всяко пред­ложе­ние”, каза Соко­лов, цити­ран от ТАСС.

Изда­ни­ето при­помни, че в Иран има два големи наци­о­нални про­из­во­ди­теля на автомо­били — Iran Khodro и SAIPA.

На 16 август SAIPA обяви, че въз­наме­рява да закупи руски двига­тели и техни компо­ненти, за да въз­ста­нови в Иран про­из­вод­ството на Renault Logan първо поко­ле­ние. Иран­с­ката вер­сия на Logan — Renault Tondar L90 се е про­из­веж­дала от 2007 до 2019 г. Сгло­бя­ва­нето на автомо­би­лите обаче е при­ну­дено да спре поради факта, че през 2018 г. режимът на санкции на САЩ срещу Иран стана по-​строг. Опа­ся­вайки се от вто­рични санкции, Renault едно­странно се оттегли от про­екта със SAIPA. В резул­тат на това е разгле­дан вари­антът за използване на бен­зи­нови двига­тели на ВАЗ.